3 motive pentru care meditatia nu ‘functioneaza’

Ce ai descoperi(t) astazi despre ‘tine’?
16 noiembrie 2015

3 motive pentru care meditatia nu ‘functioneaza’

Pe masura ce citesc si ma intalnesc cu oameni care au ‘incercat’ meditatia imi dau seama de motivele pentru care meditatia e inca un fenomen putin inteles. Doar trei dintre motivele care ne duc in punctul in care sa afirmam ca meditatia nu functioneaza sunt:

1. Cum implicam mintea?

Prima si cea mai importanta, poate, este conectata cu activitatea mintii atunci cand intentionam sa meditam. Unul dintre motivele pentru care oamenii apeleaza la meditatie este reducerea sau eliminarea stresului. Linistirea mintii. Crearea unui spatiu in care sa se poata odihni, departe de vacarm. Insa cine creeaza acest vacarm? Mintea evident… care in loc sa-si inceteze ruminatiile odata cu incetarea activitatii la locul de munca sa spunem, ea continua, pentru ca

nimeni nu ii spune sa o faca. Si aici apare eroarea. Daca ii spunem, insa de la acelasi nivel mental, ‘stop’… ea preia ideea si continua dialogul de la… v-ati prins: ‘stop’. Si atunci evident, nu doar ca activitatea mintii nu se amelioreaza, ea se amplifica, pentru ca o hranim, nu-i asa cu un indemn restrictiv de asta data. Si ea functioneaza ca un copil mic, cu cat ii spui sa nu faca asta sau asta, copilul chiar se va amuza de restrictiile noastre.

2. Meditatie = zero ganduri

A doua eroare este existenta unui semn de egalitate intre meditatie si golirea mintii de ganduri. Doar imaginati-va la ce provocare va supuneti spunandu-va asta – in interiorul vostru desigur – creand astfel asteptarea ca meditatia sa va conduca la o stare dincolo de minte… Ce motiv ar avea mintea sa se autoanihileze? Evident niciunul…

3. Pregatirea pentru meditatie

Cea de-a treia eroare este legata de pregatirea pentru meditatie, pentru ca da… ea este mai mult decat necesara. Imaginati-va ca sunteti implicati in activitati intelectuale de-a lungul zilei. Sedinte, rapoarte, analize, cifre, informatii, dezbateri = tensiuni. Si apoi va urcati in masina sau alt mijloc de transport grabindu-va spre locul in care va intalniti cu alti oameni cu aceeasi intentie: meditatia. Traficul e evident greoi daca nu chiar blocat, situatie care adauga tensiuni la cele deja existente si sunteti pe punctul de a exploda. Insa slava cerului, ajungeti in timp util sa va asezati in pozitie de meditatie si wow mintea se linisteste ca prin minune, totul e https://www.acheterviagrafr24.com/viagra-pour-femme-liquide/ pace… da de unde hahahahaha. Pentru ca e absolut natural ca pe un fond de tensiune la nivel fizic si mental meditatia sa fie chiar o corvoada care sa indeparteze si mai mult de meditatie.

Iata deci trei dintre motivele pentru care meditatia este chiar calea cea mai sigura care sa ne indeparteze de meditatie.

Asa ca alegeti cu grija locul in care mergeti sa meditati, sau metoda, pentru a nu va creea un stres suplimentar.

Meditatii active

Alegeti pentru inceput meditatii active care sa va ajute sa eliberati din tensiunile acumulate in timpul zilei, de-a lungul saptamanii, de la ultimul concediu sau sedinta de masaj. Ele vor pregati spatiul pentru intrarea in starea de observator. In starea de meditatie. In care veti recunoaste in cele din urma ca voi nu sunteti zgomotul mintii, tensiunea corpului sau emotiile aferente. Astfel identificarea incepe sa slabeasca si va veti simti din ce in ce mai liberi si mai responsabili in propria viata.

Nu va incapatanati sa incercati metode care nu vi se potrivesc si va creeaza o si mai mare rezistenta. Incercati diverse metode si alegeti una cu care rezonati, pentru a va creea o conexiune si mai puternica cu meditatia.

Construiti pentru inceput o relatie cu meditatia.

Si ca orice relatie importanta acordati-va timp pentru intalnirile cu ea. Pentru ca pana la urma intalnirea e cu voi insiva. Savurati-o si celebrati fiecare intalnire!

Leela, 17 dec. 2015

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *